ورود ثبت نام
ورود ثبت نام

آناناس Pineapple

اطلاعات کلی

آناناس یک میوه گرمسیری فوق العاده خوشمزه و سالم بوده و منشا آن آمریکای جنوبی است.

نحوه عملکرد

این میوه محبوب، مملو از مواد مغذی، آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات مفید مانند آنزیم هایی است که می توانند با التهاب و بیماری مقابله کنند. آناناس و ترکیبات آن به هضم غذا، تقویت ایمنی بدن و تسریع در بهبودی بعد از جراحی کمک می کند.

موارد استفاده و اثربخشی

1. مملو از مواد مغذی: آناناس کم کالری است اما دارای مواد مغذی فوق العاده چشمگیری است. یک فنجان (5.8 اونس یا 165 گرم) تکه آناناس حاوی این موارد است: کالری: 82.5، چربی: 1.7 گرم، پروتئین: 1 گرم، کربوهیدرات: 21.6 گرم، فیبر: 2.3 گرم، ویتامین ث: 131% از مصرف روزانه مورد نیاز، منگنز: 76٪ از مصرف روزانه مورد نیاز، ویتامین ب6: 9% از مصرف روزانه مورد نیاز، مس: 9٪ از مصرف روزانه مورد نیاز، تیامین: 9٪ از مصرف روزانه مورد نیاز، فولات: 7٪ از مصرف روزانه مورد نیاز، پتاسیم: 5٪ از مصرف روزانه مورد نیاز، منیزیم: 5٪ از مصرف روزانه مورد نیاز، نیاسین: 4٪ از مصرف روزانه مورد نیاز، اسید پانتوتنیک: 4٪ از مصرف روزانه مورد نیاز، ریبوفلاوین: 3٪ از مصرف روزانه مورد نیاز، آهن: 3٪ از مصرف روزانه مورد نیاز.

همچنین آناناس حاوی مقادیر کمی ویتامین های A و K، فسفر، روی و کلسیم است. به ویژه از نظر ویتامین C و منگنز غنی بوده و به ترتیب 131٪ و 76٪ مقدار مصرف روزانه را ارائه می دهند. ویتامین C برای رشد و نمو سالم سیستم ایمنی و کمک به جذب آهن از رژیم غذایی ضروری است. در همین حال، منگنز یک ماده معدنی طبیعی است که به رشد کمک کرده، متابولیسم سالم را حفظ می کند و دارای خواص آنتی اکسیدانی است.

2. حاوی آنتی اکسیدان ضد بیماری است: آناناس نه تنها سرشار از مواد مغذی است، بلکه مملو از آنتی اکسیدان نیز می باشد. آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که به بدن شما کمک می کنند تا با استرس اکسیداتیو مقابله کند. استرس اکسیداتیو حالتی است که در آن رادیکال های آزاد زیادی در بدن وجود دارد. این رادیکال های آزاد با سلول های بدن واکنش می دهند و باعث آسیب هایی می شوند که باعث التهاب مزمن، سیستم ایمنی ضعیف و بسیاری از بیماری های مضر می شود. این آنتی اکسیدان ها، به عنوان فلاونوئیدها و اسیدهای فنلیک شناخته می شوند. علاوه بر این، بسیاری از آنتی اکسیدان های موجود در آناناس، در بدن ذخیره می شوند و باعث می شود تا آنتی اکسیدان ها در شرایط سخت تری در بدن زنده بمانند و اثرات در بلند مدت ایجاد کنند.

3. آنزیم های موجود در آن به هضم‌ غذا کمک می کند: آناناس حاوی گروهی از آنزیم های گوارشی شناخته شده به نام برومالین است. این آنزیم ها، به عنوان پروتئاز عمل می کنند، که مولکول های پروتئین را به عناصر سازنده آن ها مانند اسیدهای آمینه و پپتیدهای کوچک تقسیم کند. هنگامی که مولکول های پروتئین شکسته می شوند، به راحتی در روده کوچک جذب می شوند. این امر برای افراد مبتلا به نارسایی لوزالمعده مفید است، وضعیتی که در آن پانکراس نمی تواند آنزیم های گوارشی کافی تولید کند. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به نارسایی پانکراس پس از مصرف مکمل آنزیم گوارشی حاوی برومالین، در مقایسه با مصرف همان مکمل آنزیم گوارشی بدون برومالین، هضم بهتری را تجربه کردند.

4. به کاهش سرطان کمک می کند: سرطان یک بیماری مزمن است که با رشد کنترل نشده سلول بوجود می آید. پیشرفت آن معمولاً با استرس اکسیداتیو و التهاب مزمن مرتبط است. چندین مطالعه نشان داده است که آناناس و ترکیبات آن ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. زیرا می تواد استرس اکسیداتیو را به حداقل رسانده و التهاب را کم کند. یکی از این ترکیبات گروه آنزیم های گوارشی به نام برومالین است. آزمایش ها نشان داده است که برومالین می تواند به مبارزه با سرطان کمک کند. به عنوان مثال، دو آزمایش نشان داد که برومالین رشد سلول های سرطانی پستان را سرکوب و مرگ سلولی را تحریک می کند.

سایر مطالعات نشان می دهد که برومالین سرطان را در پوست ، مجاری صفراوی ، معده و روده بزرگ و سایر مناطق سرکوب می کند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که برومالین ممکن است سیستم ایمنی بدن را برای تولید مولکول هایی که رشد سلول های سرطانی را سرکوب می کند، تحریک کند.

5. تقویت ایمنی و سرکوب التهاب: آناناس از قرن ها پیش، بخشی از طب سنتی بوده است. این میوه حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم هایی مانند برومالین هستند که ممکن است در مجموع ایمنی بدن را تقویت کرده و التهاب را سرکوب کنند. یک مطالعه 9 هفته ای روزانه بر روی 98 کودک سالم نشان داد در کودکانی که آناناس مصرف کردند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به عفونت های ویروسی و باکتریایی کاهش یافت. همچنین، کودکانی که بیشترین آناناس را خوردند تقریباً چهار برابر، گلبول های سفید خون (گرانولوسیت) بیشتری نسبت به گروه‌های دیگر داشتند.

مطالعه دیگری نشان داد که کودکان مبتلا به عفونت سینوسی در حالی که مکمل برومالین مصرف می کردند به طور قابل توجهی سریعتر بهبود یافتند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که برومالین می تواند علائم التهاب را کاهش دهد. این خواص ضد التهابی به سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

6. ممکن است علائم آرتروز را کاهش دهد: آرتروز بیش از 54 میلیون بزرگسال در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد. انواع مختلفی از آرتروز وجود دارد، اما بیشتر آن، التهاب در مفاصل است. از آنجا که آناناس حاوی برومالین است، دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است بتواند درد مبتلایان به آرتروز التهابی را تسکین دهد. در حقیقت، تحقیقات از اوایل دهه 1960 نشان می دهد که از برومالین برای تسکین علائم آرتریت روماتوئید، استفاده شده است. اخیرا چندین مطالعه در مورد اثربخشی بروملین در درمان آرتروز انجام شده است. یک مطالعه در بیماران مبتلا به آرتروز نشان داد که مکمل آنزیم گوارشی حاوی برومالین به راحتی به عنوان داروهای شایع آرتروز مانند دیکلوفناک استفاده می شود که به تسکین درد کمک می کند. علاوه بر این، یک بررسی نشان داد که بروملین توانایی تسکین علائم آرتروز را به ویژه در کوتاه مدت دارد. با این حال، مشخص نیست که آیا برومالین می تواند یک درمان طولانی مدت برای علائم آرتروز باشد یا خیر. جهت مصرف برومالین برای تسکین علائم آرتروز به مطالعات بیشتری نیاز است.

7. افزایش سرعت بهبودی: آناناس ممکن است زمان بهبودی بعد از جراحی را کاهش دهد. این ویژگی بیشتر به دلیل خاصیت ضد التهابی برومالین است. چندین مطالعه نشان داده است که برومالین ممکن است التهاب، تورم، کبودی و دردی را که اغلب پس از جراحی ایجاد می شود، کاهش دهد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که کسانی که قبل از جراحی دندان پزشکی برومالین مصرف کردند، به طور قابل توجهی درد آن ها کاهش یافته است. در حقیقت، به نظر می رسد مشابه داروهای ضد التهاب رایج، در تسکین درد مؤثر است. 

ورزش شدید می تواند به بافت عضلانی آسیب برساند و التهاب ایجاد شود. پروتئازهایی مانند بروملین با کاهش التهاب در اطراف بافت آسیب دیده عضلانی، بهبود آسیب ناشی از ورزش شدید را سرعت می بخشد. یک مطالعه با ارائه مکمل آنزیم گوارشی حاوی برومالین پس از 45 دقیقه ورزش شدید روی تردمیل، این تئوری را آزمایش کرد. کسانی که مکمل را مصرف کردند، التهاب کمتری داشتند و پس از آن قدرت بیشتری را حفظ کردند. چندین مطالعه دیگر نشان داده است که برومالین می تواند بهبودی آسیب های ناشی از ورزش را تسریع دهد.

8. خوشمزه و راحت برای مصرف در رژیم غذايي: آناناس شیرین است و به راحتی می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید. آن ها در بسیاری از بازارهای آمریکا بسیار مقرون به صرفه و در طول سال در دسترس هستند و می تواند آن ها را به صورت تازه، کنسرو شده یا منجمد خریداری کرد. می توانید از آن به تنهایی یا در اسموتی ها، سالادها یا روی پیتزاهای خانگی لذت ببرید.

عوارض جانبی و ایمنی

پیرامون عوارض جانبی آناناس اطلاعاتی در دست نیست.

موارد احتیاط و هشدارهای ویژه

در این مورد اطلاعاتی در دست نیست.

تداخل دارویی

اطلاعاتی پیرامون تداخل دارویی آناناس در دست نیست.

مقدار مصرف مجاز

آناناس خوشمزه، کم کالری و سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است. مواد مغذی و ترکیبات آن ها مزایای چشمگیر، از جمله بهبود هضم غذا، کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود ایمنی، تسکین علائم آرتروز و تسریع بهبودی پس از جراحی و ورزش شدید، دارد. آناناس همه کاره است و می توان آن را به روش های مختلفی مصرف کرد. برای بهره بردن از فواید آن، سعی کنید آناناس را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

با قوانین سین سا موافقم.
ثبت